Erasmus Student Network Chieti Pescara

- Italiano -

Erasmus Student Network Chieti Pescara è un’associazione di volontari nata con lo scopo di aiutare gli studenti Erasmus che trascorrono un periodo di studio o tirocinio presso l’Università G. d’Annunzio e gli studenti Ud’A che partono per un progetto di scambio universitario.
Il principale obiettivo dell’Associazione è quello di assistere gli studenti che vengono a contatto con una nuova realtà, favorendo la loro integrazione nel contesto universitario e locale. A tal proposito, l’Associazione supporta gli studenti Erasmus in numerose attività come la ricerca di una casa, l’ottenimento di un codice fiscale e/o permesso di soggiorno, l’attivazione di una SIM Card italiana, la ricerca dei corsi da frequentare e tante altre.
I progetti e gli eventi di ESN Chieti Pescara trovano diversi ambiti di applicazione: accoglienza e orientamento, organizzazione di viaggi e serate, tandem linguistici, attività sportive, attività utili alla comunità locale e ottenimento di sconti con diverse attività commerciali.
ESN Chieti Pescara nel promuovere l'internazionalizzazione dell'Università collabora con il Settore Relazioni Internazionali e Mobilità Studenti ed il Delegato del Rettore all'Internazionalizzazione dell'Ateneo.

- English -

Erasmus Student Network Chieti Pescara is a voluntary association founded with the aim of helping Erasmus students who spend a period of study or training at the University G. D'Annunzio and Ud'A students leaving for a University exchange period.
The main goal of the Association is to assist students who come in contact with a new reality, supporting their integration into the academic and local context. Therefore, the Association supports Erasmus students in many activities such as: looking for an accommodation, obtaining a fiscal code and/or residence permit, the activation of an Italian SIM card, the timetable of the courses that has to be attended and many others.

The projects and events of ESN Chieti Pescara are of different types: welcoming and orientation, organization of trips and parties, language tandems, sports, voluntary activities promoting the local community and the obtainment of discounts with various commercial activities.
In promoting the internationalization of the University, ESN Chieti Pescara collaborates with the International Relations Office and the Delegate of the University towards International Relations.

For further information please contact us by e-mail at chieti_pescara@esn.it or check our website www.esnchietipescara.eu
We are also on Facebook as Erasmus Student Network Chieti Pescara (www.facebook.com/esnchietipescara)